ایتا گیلکی شعر کوچی زاکانه گیلان ره (پاپولی )
ایتا گیلکی شعر کوچی زاکانه گیلان ره (پاپولی )

پاپولی یَم ، پاپولی یَم ، پاپولی

 

 

 

 

 

پَر دارمَه  ، بال دارمَه گول گولی

پَر زنَمه  گولانِـــــه سر نیشینم

پامچال گول و سورخ گول و سومبولی

                                 پاپولی یَم ، پاپولی یَم ، پاپولی

پاپولی یه  مِه پئر و مِه مارمَه

غورصه مَرَه ، غمه مَرَه قارمَه

نَفَس زنم عطره گولا اودوشَم

مِه کار هَنِه تا کی نَفَس دارمَه

                              پاپولی یَم ، پاپولی یَم ، پاپولی

بادا بیگید تا جه مِه وَر دورا به

چره واسی مِه زیندیگی شورا به

چره واسی دورشینه خاک و آشخال

مِه  دونِه چومانا  دیبه پورا به

                            پاپولی یَم ، پاپولی یَم ، پاپولی 

مِه مار ،  مِــــه ره لالا خانِه گیلَکی 

من دانَمه « توسه » چیسه ،« لیلَکی »...

شادی مَرَه  پورا کُنه   مِه دیلا  

شادی دارم  آسه مانِه  پیلَکی

                         پاپولی یَم ، پاپولی یَم ، پاپولی

 

........................................................................................................

واگردان فارسی :

 

پروانه ام ، پروانه ام ، پروانه

بال و پرم نقش و نگار دارد

پر می زنم و روی گل ها می نشینم

گل پامچال و گل رُز و گل سُنبل

                                       پروانه ام ، پروانه ام ، پروانه

پروانه ی پدر و مادرم هستم

با غصه و با غم قهرم

با نفس کشیدن عطر گل را می نوشم

همین کار من است تا زنده ام

                                     پروانه ام ، پروانه ام ، پروانه

به باد بگوئید تا از من دور شود

چرا باید شور بختی زندگی ام باشد

چرا باید خاک و آشغال را پراکنده کند

تا در چشمان من بریزد و کور شوم

                                 پروانه ام ، پروانه ام ، پروانه

مادرم برای من لالائی، به زبان گیلکی می خواند

من می دانم که « توسه » و « لیلکی » چیست 

[مادرم ] دل ام را پُر از شادی می کند

به قد و اندازه ی آسمان شادی دارم

                                پروانه ام ، پروانه ام ، پروانه

 



[ جمعه 23 آبان 1393 ] [ 13:55 ] [ شهرام مهدیزاده ] [ بازديد : 4427 ] [ نظرات () ]
مطالب مرتبط
آخرين مطالب
خط گیلکی (1395/08/06 )
gilaki music (1394/12/01 )
بیه لاکو... (1394/11/26 )
خط گیلکی (1394/11/22 )